Jannhaa- livet som blivande två barns mamma

Direktlänk till inlägg 3 maj 2012

vecka 35 (34+2)

Av Anna - 3 maj 2012 10:25

 

Du är i vecka 35.
Du har gått 34 fulla veckor och 2 fulla dagar (v34+2).
Du är på dag 239 av 280 (85,4%)
Du är i 8:e kalendermånaden.
Du är i 9:e graviditetsmånaden (lunarmånaden). 
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tis 12 jun 2012 
Du har 40 dagar kvar till beräknad förlossning.
 
mamma: 
Nu ökar du snabbare i vikt, upp till drygt ett halvt kilo varje vecka.
Av det går cirka 300 gram till barnet.
Om du ökar väldigt mycket i vikt kan det bero på att du samlar på dig vätska.
Det är oftast normalt men kan även vara ett av flera tecken på en komplikation.
Mot slutet av graviditeten går du på fler besök hos barnmorskan för att till exempel upptäcka om blodtrycket stiger.

Många får halsbränna, magen känns ofta full och det är svårt att hitta sköna ställningar på natten.
Du får räkna med att vakna några gånger per natt för att kissa och vända dig i sängen.
Vid den här tiden gör barnmorskan en sammanfattning om hur din graviditet har varit. Du kan skriva ett förlossningsbrev
där du skriver lite om dig själv och dina förväntningar på förlossningen,
samt vilken form av stöd som du tror att du och din partner kommer att behöva.

Bebis:

 Fingernaglarna har nu vuxit ut helt och hållet på barnet.
Barnets benmärg börjar producera röda blodkroppar.
Du känner nu varje dag hur barnet rör på sig
och det är inte ovanligt att du lagt märke till att ditt barn har en speciell dygnsrytm, som ofta fortsätter efter att barnet är fött.
 
 
 
mina tankar:
 Igår fick min mamma följa med mig till mvc och lyssna på krabbans hjärtljud och det var så mysigt =).. snart är det dags, bebis har börjat att lägga sig med huvudet neråt vilket känns en heldel ibland men nu är det bara ett fåtal veckor kvar och snart har jag min bebis hos mig!!! <3
 
- ljud - 138
sf mått : 32-33
min vikt: 57,2
 
 
 
Ingen bild

Louise

3 maj 2012 16:24

Åhhh du är helt underbart fint gumman! Jag drömde om dig förra veckan. jag drömde att du hade åkt med Daniel hit, och var hos mig under dagen. så gick vattnet å Freddan å Daniel var långt bort på nåt jobb. Så ville du att jag skulle vara med dig på förlossningen. Så Wille som i sin barnvagn jämte i rummet och jag peppade dig å höll dig i handen under hela förloppen :) Helt underbar dröm tyckte hehehe... Jag har lite nappar och tre haklappar som Wille inte använder, Napparna har han knappt använt alls, och klapparna är för små, användna 2-3 gånger bara. Vill du att jag skickar med Daniel dom?

Fick du blöjorna av daniel? Det var ett halv paket 2-or. Tänkte att det är synd att slänga dom. Massa kramisar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 april 2014 17:58

Hej igen! Som ni kanske har märkt så har jag inte bloggat på ett tag . Det beror på att livet som mamma till två små barn just nu är hektiskt och sen thilda kom har jag verkligen märkt att alvin är i trotsåldern då det ofta ät bråk,gap och skrik me...

Av Anna - 14 februari 2014 09:20


Efter en promenad från göta till lilla edet (4km) gick jag hem till min mormor i onsdags på en snabb kaffe och åt lite kakor innan det var dags för mig att gå vidare till mvc och se hur det var med bebisen :) ?-ljud : 158-153 sf-mått : 35 Min vi...

Av Anna - 3 februari 2014 22:33

Hej idag är det en " jag är äcklig " dag jag ser alla bristningar som jag fått på de 15 cm breda kärlekshantagen , låren som inte får plats i något annat än mjukisar och knappt leggings osv. . Ja visst har man såna dagar .. såhär pigg o fräsch ser...

Av Anna - 1 februari 2014 17:41


Sf mått : 34 Min vikt : 59,7 Hjärtljud:140 Och allt såg jätte bra ut , huvudet har fixerat sig och min bm sa att bebisen skulle kunna komma när som helst eftersom jag har haft så mycket förvärkar . min viktuppgång nu är 17 kg från inskri...

Av Anna - 27 januari 2014 14:51

I morgon går jag in i vecka 35 det vill säga att jag har 5 veckor kvar till bf :)längtan och nyfikenheten växer sig större och större för varje dag som går . Vem är det lill* pyret i magen ?, är det en lillasyster eller lillebror ? Hur ser h*n ut ? ...

Ovido - Quiz & Flashcards