Jannhaa- livet som blivande två barns mamma

Alla inlägg under oktober 2012

Av Anna - 27 oktober 2012 13:04

här kommer massa bilder på collage jag har gjort.

före Alvin och efter Alvin bilder.
mina prinsar och bara Alvin <3

Av Anna - 25 oktober 2012 13:47

vi har insett att vi måste börja lära Alvin att somna utan tutten o somna själv, och vi började idag med att testa att ge honom välling på dagen (för att se hur hans mage reagerar) och han bråkade o skrek lite i början , eller inte skrik utan mer protesterade " näää jag är inte trött , jag vill ha tutte" men till slut gav han med sig o började snuttar i sig vällingen o somna på några sekunder.

detta kan för utomstående verka obegripligt , men att han vaknar 2 på natten o snuttar o somnar i våran säng funkar inte hur länge som helst , dessutom är de bra om han lär sig somna utan tutte så att även Daniel kan natta honom eftersom jag ska börja med körkortet o de innebär att dom kommer vara ensamma mer.. o då är de bra om han har lärt sig att somna utan tutte

självklart somnar han själv ibland som tex i vagnen eller i bilbarnstolen men att behöva gå ut varje gång eller köra runt på honom varje gång han ska sova utan tutte är inget alternativ.

Av Anna - 23 oktober 2012 10:35

är precis vad jag är Idag, jaha är van vid att Alvin vaknar vid två tiden o snuttar lite o somnar men inte i natt ! i natt vaknade han 12 somnade om o vaknade vid 2 igen men somnade inte om o tänkte förmodligen inte göra de heller " sover inte jag sover ingen" så ja gick upp yrvaken och gick ut med Alvin till vardagsrummet så att Daniel skulle kunna få sova eftersom att han jobbar.

Men klockan 3- halv 4 somnade Alvin äntligen efter många om och men vid halv 5 började mitt o Daniels alarm ringa så att Daniel kommer upp till jobbet och då vaknade Alvin igen ...

känns som att jag har bomull i hela skallen
.

Av Anna - 13 oktober 2012 18:31

har haft en härlig dag i kylan , jag o Alvin fick följa med hans faster linda o kusin säga till stallet så att Alvin fick träffa farmor, farfar, fastrarna Susanna , Sara , Annika och busiga lilla kusinen Olivia mfl :-) ?

Av Anna - 10 oktober 2012 13:23
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anna - 10 oktober 2012 13:23
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Ovido - Quiz & Flashcards