Jannhaa- livet som blivande två barns mamma

Alla inlägg under juni 2012

Av Anna - 28 juni 2012 11:08
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anna - 12 juni 2012 11:43

Hej hej hoppas alla mår lika toppen som jag gör=)!

som ni redan vet fick jag en liten son på nationaldagen mer om det kan ni få läsa en annan dag=) 


Jag lever just nu i ett underbart mammarus & det känns fantastiskt, jag/vi har fått världens snällaste son ! och jag hade förväntat mig att föräldra livet skulle vara värre om man får lov att säga så .


Jag trodde att det där med sömn bara var att glömma bort men icke så nicke , våran lilla prins brukar somna runt 11 -12 tiden på kvällen och då sover han fram till klockan 5 på morgonen o då är det bara mat och en renblöja som han vill ha sen somnar han om till allt från 9 till elva tiden . Här ska de då inte klagas på för lite sömn! =) den enda som är trött på morgonen är daniel som är orolig att något ska hända den lille & kan inte riktigt komma in i djup sömn :( men det släpper nog om ett litet tag =)

och jag trodde att det skulle vara ganska skrikigt när man fick en liten men neee där hade jag också fel , den här lille killen skriker nästan bara när han är hungrig eller vill när vi byter hans blöja =) Vi har fått en super snäll son som vi kallar Bamse fram tills vi känner att vi hittar ett namn som är fint nog åt honom. <3<3


Jag älskar honom & hans pappa mer än någonting annat !<3<3


Av Anna - 5 juni 2012 16:54
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Anna - 4 juni 2012 20:25

  


Före vs Nu

jajamensan snart kanske man ser sådär pigg o fräsch ut igen   Men gud vad jag kommer att sakna min mage så

några av gravidkilona får gärna stanna kvar     

:(

Av Anna - 4 juni 2012 06:54

God morgon! 


Igår hade jag RIKTIGT ont hela dagen och de kom o gick o vid nio tiden blev smärtan värre och värre och jag fick till slut dra tag i kudden och försöka andas igenom smärtan som kom ungefär var fjärde minut och höll i sig i cirka en min och en halv minut varje gång så när det hade fortsatt så i ca en timma säger daniel " jag tror att du har värkar älskling.."


och jaa det tror jag med att jag hade för att jag hade ett trygg i ryggen , ner mot ljumskarna och var fjärde minut ungefär gick även smärtan över till magen och neråt och höll i sig i ca en minut och det var inte ett dugg kul men jag tänkte att "va bra då kanske bebis äntligen kommer snart  "


men så var klockan 12( hade fortfarande ont var fjärde min) och jag tänkte "om den inte kommer i natt så behöver daniel sin sömn för att orka jobba" så vi gick och la oss , daniel somnade och efter ett tag  gjorde det inte ont lika ofta längre och jag har fått sova nästan hela natten, jag vaknade bara två gånger av att jag hade vad jag tror var värkar och sen somnade jag igen och nu är det bara trycket i ryggen kvar ..


så nu e jag irriterad på mig själv för att jag gick o la mig o somna ..om jag hade varit uppe o gått runt istället så hade de kanske kommit igång ordentligt nu , eller i bästa fall kanske jag hade haft bebis nu .. dumma mig!

så idag ska jag banne mig promenera och greja så det kanske startarordentligt och stannar kvar så vi får våran bebis..

Av Anna - 1 juni 2012 07:07

God morgon! =) i natt har jag fått sova nästan hela natten förutom de stunder jag har fått gå upp och kissa och det har varit väldigt skönt att få sova kan jag lova ^^  Igår var jag ute och promenerade hemifrån ström till götaslätten där jag hjälpte en vän att baka eftersom att det var hennes födelsedag =) .. så vad ska man hitta på idag? än så länge har jag bara planerat att dricka kaffe med daniels stora syster Linda som är ledig idag så jag funderar på om jag ska kolla om hon vill ut och promenera med mig .. så bebis kanske vill komma ut ^^ fast de verkar inte hjälpa speciellt mycket med alla de där "knepen" som de föreslår för att starta en förlossning tyvärr .. för jag har testat alla . Men bebisen har det väl bra där inne och trivs och det är ju faktiskt inte dags än om man ska gå efter Bf , men nu tycker jag att den ska komma ut jag vill slippa förvärkarna & jag vill gosa med min bebis! men den är väldigt envis ^^ såå finns det någon med lite bättre tips än sex, promenader osv för att den ska vilja komma ut?=) nää nu ska jag hoppa in i duschen och vänta på att klockan ska bli 8 så att jag kan gå över till Linda =) ha det bäst mina underbara vänner!=)<3

Ovido - Quiz & Flashcards