Jannhaa- livet som blivande två barns mamma

Direktlänk till inlägg 3 februari 2014

fet som en ko, smal som en sticka

Av Anna - 3 februari 2014 22:33

Hej idag är det en " jag är äcklig " dag
jag ser alla bristningar som jag fått på de 15 cm breda kärlekshantagen , låren som inte får plats i något annat än mjukisar och knappt leggings osv. . Ja visst har man såna dagar .. såhär pigg o fräsch ser jag ut nu för tiden

Nu

Ganska deprimerande faktiskt även om jag vet att jag inte kommer att se lika trött , hängig och fet ut länge till .. och inte kommer att få höra "tjockis" & att jag är så söt med min mage länge till

snart kommer jag antagligen att se ut som en sticka igen vilket jag absolut inte heller vill då kommentarerna istället är " va trött du ser ut " , "äter du inget " , "va smal du är ..du måste äta."

Och det är inte kul de heller eftersom jag alltid kämpat med min vikt ..
som jag nämnt tidigare vägde jag 37 kg två veckor efter att alvin hade fötts .. och efter över ett år hade jag äntligen kämpat mig upp till 43 kg.

och för någon som kämpar så med att gå upp i vikt blir det blandade känslor när man ser talen på vågen överstiga 50 kg .. det har bara hänt när jag har varit gravid och nu säger de swooosch o så är snart uppe i över 60 kg ... och har aldrig sett min kropp med alla dessa valkar , hängiga rumpa osv.

Hjärnan får sig en snurr om. . Jag är glad över att jag går upp då jag kanske slipper kämpa för att bli nöjd med min kropp och höra att jag är för smal sen utan kanske kan väga som en normal 23 åring .. men samtidigt är tårarna nära när man ser kroppen töjas ut , ser allt fläsk , och har mer fett än en grisröv ...

2009
40kg - full med energi ( det kallas redbull) och under kläderna utstickande revben .
men visst var jag ganska nöjd .. trött och kämpade för att få lite kilon på benen, armar osv..

2011-2012
Innan alvin
45-47 kg pigg och fräsch och så småningom ska jag se ut så igen ...

Nä detta blev ett gnäll o depp inlägg .. och jag får vell skylla på hormonerna ;)
man blir nog aldrig nöjd hur man än ser ut ..liten som stor ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 april 2014 17:58

Hej igen! Som ni kanske har märkt så har jag inte bloggat på ett tag . Det beror på att livet som mamma till två små barn just nu är hektiskt och sen thilda kom har jag verkligen märkt att alvin är i trotsåldern då det ofta ät bråk,gap och skrik me...

Av Anna - 14 februari 2014 09:20


Efter en promenad från göta till lilla edet (4km) gick jag hem till min mormor i onsdags på en snabb kaffe och åt lite kakor innan det var dags för mig att gå vidare till mvc och se hur det var med bebisen :) ?-ljud : 158-153 sf-mått : 35 Min vi...

Av Anna - 1 februari 2014 17:41


Sf mått : 34 Min vikt : 59,7 Hjärtljud:140 Och allt såg jätte bra ut , huvudet har fixerat sig och min bm sa att bebisen skulle kunna komma när som helst eftersom jag har haft så mycket förvärkar . min viktuppgång nu är 17 kg från inskri...

Av Anna - 27 januari 2014 14:51

I morgon går jag in i vecka 35 det vill säga att jag har 5 veckor kvar till bf :)längtan och nyfikenheten växer sig större och större för varje dag som går . Vem är det lill* pyret i magen ?, är det en lillasyster eller lillebror ? Hur ser h*n ut ? ...

Av Anna - 24 januari 2014 10:31


Hej här kommer en bild på mig och min vän ella och våra magar. Jag och ella har kännt varandra i ett par år men aldrig umgåtts så som vi gör nu , våra barn går på samma dagis så vi går tillsammans upp till dagis för att hämta och lämna barnen. ...

Ovido - Quiz & Flashcards