Jannhaa- livet som blivande två barns mamma

Direktlänk till inlägg 30 oktober 2013

en uppdatering om graviditeten?

Av Anna - 30 oktober 2013 18:37

Ja här kommer lite bilder .
Det är så roligt att jag kan jämföra bilder från när jag väntade alvin och hur magen växer nu ?

Och den här graviditeten är på sätt och vis jobbigare , dels för att jag har mer funderingar nu och dels för att kroppen tar mer stryk den här gången .


Det känns som att mina höfter och min rygg håller på att gå sönder , är jag rak i ryggen blir jag yr i huvudet . Äter jag inte regelbundet blir jag yr ... ja inget är som när jag väntade alvin och det får mig att känna mig svag , mesig och ynklig.

När jag väntade alvin kunde jag vara på praktiken (på äldreboende) utan problem , jag kunde lyfta, bära och röra mig utan att få ont .. och nu räcker det att jag dammsuger eller går upp till alvins dagis så känner jag mig helt slut.


Och jobba? Ja jag hade äntligen börjat jobba , och jag försöker verkligen att jobba så mycket jag kan . Men dagen efter och under arbetspassen ? Ja då känns det som en lastbil kör över mig . Mina höfter ? Ja det känns ungefär som när man ser ett glas krossas ...i tusen bitar ...


Men jag är lycklig och jag längtar efter våran älskade bebis , som jag tror är en lilla syster till alvin men jag blir lika glad om det visar sig att det är en lillebror så länge h*n mår bra och är frisk!?


Bilden längst ner är från denna veckan (v.22)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anna - 30 april 2014 17:58

Hej igen! Som ni kanske har märkt så har jag inte bloggat på ett tag . Det beror på att livet som mamma till två små barn just nu är hektiskt och sen thilda kom har jag verkligen märkt att alvin är i trotsåldern då det ofta ät bråk,gap och skrik me...

Av Anna - 14 februari 2014 09:20


Efter en promenad från göta till lilla edet (4km) gick jag hem till min mormor i onsdags på en snabb kaffe och åt lite kakor innan det var dags för mig att gå vidare till mvc och se hur det var med bebisen :) ?-ljud : 158-153 sf-mått : 35 Min vi...

Av Anna - 3 februari 2014 22:33

Hej idag är det en " jag är äcklig " dag jag ser alla bristningar som jag fått på de 15 cm breda kärlekshantagen , låren som inte får plats i något annat än mjukisar och knappt leggings osv. . Ja visst har man såna dagar .. såhär pigg o fräsch ser...

Av Anna - 1 februari 2014 17:41


Sf mått : 34 Min vikt : 59,7 Hjärtljud:140 Och allt såg jätte bra ut , huvudet har fixerat sig och min bm sa att bebisen skulle kunna komma när som helst eftersom jag har haft så mycket förvärkar . min viktuppgång nu är 17 kg från inskri...

Av Anna - 27 januari 2014 14:51

I morgon går jag in i vecka 35 det vill säga att jag har 5 veckor kvar till bf :)längtan och nyfikenheten växer sig större och större för varje dag som går . Vem är det lill* pyret i magen ?, är det en lillasyster eller lillebror ? Hur ser h*n ut ? ...

Ovido - Quiz & Flashcards